Translate

2022/01/14

31 dagar med magi, dag 9-11

Nu har jag slarvat med bloggen ett tag, men jag har inte slarvat med magin. Här kommer några dagar i följd. 

Dag 9 ☽✪☾ Använd en ört/blomma. Idag städade jag ut julen. Så efter dammsugning och moppning, renade jag hela lägenheten även toaletten och badrummet, med salvia.


Dag 10
☽✪☾ Brygg en trolldryck. Ja trolldryck vill jag kanske inte kalla det, men jag har en dryck som jag hittade på Rackarungens sida. Den ser cool ut och verkar väldigt nyttig. Så den ska jag prova snart.

Svarta gojibär innehåller också extremt höga halter av antocyanin som även finns i blåbär, och som är mycket effektivt mot fria radikaler. Bären är rika på vitamin A, B, C och E och innehåller dessutom 17 aminosyror och 13 olika spårämnen, inklusive kalcium, magnesium, koppar, zink och järn.

Enligt TCM har svarta gojibär positiv inverkan på högt kolesterol, vid övergångsbesvär och PMS. De används också vid blodbrist, yrsel, hud- och ögonproblem, impotens, problem med njurar, hjärtat, lever och lungor samtidigt som de stärker immunförsvaret och främjar blodcirkulationen.

Temperaturen på vattnet bör vara mellan 50-75, kallare vatten extraherar inte alla nyttigheter och varmare tar kål på dem.

Ta 1 gram torkade bär till 1 dl vatten. Välj själv om du vill låta bären ligga kvar i koppen eller om du vill sila bort dem. Om du silar bort bären efter någon minut så kommer vattnet att förbli blåfärgat, låter du bären ligga kvar så blir det efter en stund djupt lila

Antocyanin är känsligt för surt, så har du i ett hibiskusblad eller citron så skiftar färgen till ljust rosa. Den smakar i princip ingenting, möjligtvis lite mild smak av bär.


Dag 11
☽✪☾ Fokusera på en specifik färg.  Idag använde jag färgen grön för pengamagi. Januari är en tuff månad ekonomiskt sätt. Så här gjorde jag:

Du behöver:
ett grönt ljus
ett litet grönt papper där du skriver upp exakt vad du vill uppnå
lite olja
några örter, ex lagerblad, klöver och basilika (pengadragande örter)
ett eldfast kärl.

Smörj in ljuset med oljan medan du visualiserar ditt mål. Börja uppifrån, smörj sen ner mot mitten och ta sen nerifrån och smörj upp mot mitten. Efter detta rullar du ljuset i örterna så att de fastnar. När det är färdig så tänder du ljuset, skriv ner vad du önskar på det gröna pappret och låt det sen fatta eld. Medan det brinner kan du säga någonting i stil med: kom pengar, kom klöver. Ge mig summan jag behöver. Utan någons tår på kind, mina pengar skramlar in. Eller: med örternas makt, vill jag mitt liv förändra så att jag lever i rikedom och prakt tills mitt liv är till ända. Håll pappret så länge du kan och släng sen ner det i det eldsäkra kärlet där det få brinna ut av sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar